دانلود آهنگ جدیدclose
همکاری در فروش یا بازاریابی واسطه ای چیست؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



تابلوی اعلانات سایت وب آسیایی
elanat

تعداد بازدید : 229
نویسنده پیام
moha
آفلاین



ارسال‌ها: 1
عضویت: 14 /5 /1397
تشکر شده: 1
همکاری در فروش یا بازاریابی واسطه ای چیست؟
همکاری در فروش یکی از بهترین استراتژی ها برای رشد کسب و کارهای اینترنتی است که از سال ها پیش تا به امروز مدل های مختلف آن را در وب فارسی دیده ایم. البته اگر همین الان واژه همکاری در فروش را جست و جو کنید با صفحه عضویت در سیستم همکاری در فروش برخی از فروشگاه های اینترنتی مواجه می شوید.
شاید پیش خود فکر کنید همکاری در فروش به همین جا ختم می شود و فقط مختص همکاری در فروش محصولات فروشگاهی است. اما همکاری در فروش یا بازاریابی واسطه ای مدل های مختلفی دارد که کسب و کارها و استارتاپ های اینترنتی امروزه به خوبی از آن بهره مند شده اند و فقط به فروش محصول ختم نمی شود! در این مقاله هم قصد دارم در مورد همین قضیه صحبت کنم.
اگر فکر می کنید واژه همکاری در فروش فقط به همکاری در فروش محصولات فروشگاهی ختم می شود سخت در اشتباه هستید و برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم در این مقاله همراه من باشید.
اگر صاحب کسب و کار آنلاینی هستید و می خواهید با راه اندازی چنین سیستمی فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید یا اینکه کسب و کاری ندارید و دوست دارید از طریق همکاری در فروش درآمد خوبی داشته باشید قطعا این مقاله به درد شما خواهد خورد.
همکاری در فروش یعنی چه؟
همکاری در فروش (Affiliate Marketing) که به آن فروش واسطه ای و فروش وابسته هم می گویند به شریک شدن در سود فروش محصول یا خدمتی گفته می شود.
به بیانی دیگر اگر هر فردی هر فرد دیگری را با کسب و کاری آشنا کند که برای کسب و کار مورد نظر سودی داشته باشد همکاری در فروش انجام داده است و این کاملا قابل پیگیری است که در ادامه بیشتر در موردش توضیح می دهم.
به همکاری در فروش بازاریابی پورسانتی هم گفته می شود یعنی در این سیستم پای محصولات و خدماتی در میان است که توسط افرادی به عنوان بازاریاب فروخته می شوند و به عنوان پورسانت درصدی از سود فروش آن محصول یا خدمات به آن ها تعلق می گیرد.
در سیستم همکاری در فروش درصد همکاری ها مشخص شده است و به ازای فروش هر محصول یا خدماتی پورسانت تعیین شده به حساب بازاریاب مورد نظر واریز می شود.
سیستم همکاری در فروش چگونه کار می کند؟
معمولا سیستم همکاری در فروش در هر وب سایت یا کسب و کاری به صورت برنامه نویسی شده ایجاد می شود. وب سایتی که قصد دارد سیستم همکاری در فروش خود را راه اندازی کند باید از طریق برنامه نویسی این کار را انجام دهد.
سیستم همکاری در فروش به چند صورت قابل اجرا است. یکی از متداول ترین آنها لینک همکاری در فروش است که در اکثر وب سایت ها مشاهده کرده اید.
در این روش لینکی مخصوص هر فردی که تمایل دارد در فروش محصولات و خدمات سایت همکاری داشته باشد در نظر گرفته شده است. از طریق لینک منحصر به فرد، اگر هر بازدیدکننده ای که وارد سایت می شود یک تراکنش مالی را انجام دهد که ممکن است خرید محصولی باشد یا عضویت در همایشی باشد یا اینکه خدماتی را سفارش دهد قابل پیگیری خواهد بود و به ازای آن پورسانت تعیین شده به حساب بازاریاب مورد نظر واریز می شود.
این سیستم به صورت برنامه نویسی شده و بسیار دقیق می باشد و تمام بازدید های ارجایی از لینک منحصر به فرد قابل پیگیری است. حتی در بعضی از سیستم های همکاری در فروش این امکان وجود دارد که مثلا بازدیدکننده ای از یک لینک بازاریابی وارد سایتی شده است و در آن لحظه فقط عضو سایت شده و یک ماه بعد به سایت بازگشته و خرید خود را انجام داده است. در این صورت پورسانت این مورد هم برای فرد بازاریاب لحاظ می شود.
مورد بعدی هم استفاده از کد معرف است. شاید کد معرف را بیشتر در سیستم های زیر مجموعه گیری دیده باشید. ولی در سیستم همکاری در فروش هم قابل استفاده است ولی زیاد کاربردی نیست و اصلا پیشنهاد نمی شود از کد معرف استفاده شود.
همچنین برنامه نویسی چنین سیستمی هم برای همکاری در فروش ساده تر می باشد.
مدل بعدی کمی متفاوت تر است و نیازی به برنامه همکاری در فروش خاصی ندارد. در این روش طبق مذاکره هایی که بین دو کسب و کار صورت می گیرد همکاری در فروش انجام می شود که در ادامه مثالی از آن میزنم تا بهتر متوجه شوید.
نمونه هایی از همکاری در فروش در کسب و کارهای آنلاین
همانطور که در ابتدا اشاره کردم فقط فروشگاه های اینترنتی از همکاری در فروش استفاده نمی کنند بلکه در حال حاضر کسب و کارهای زیادی به شکل های مختلف از این سیستم برای توسعه کسب و کار خود استفاده می کنند. در ادامه کسب و کارهایی را مثال می زنم که با استفاده از سیستم های همکاری در فروش بیشتر دیده و شناخته شده اند.
نمونه ای از کسب و کارهایی که به خوبی از سیستم همکاری در فروش بهره برده اند شرکت های هاستینگ بوده اند. بسیاری از ارائه دهندگان هاست در ایران مثل شرکت های میهن وب هاست و میزبان فا به واسطه همکاری در فروش معروف شده اند و هم اکنون مشتریان زیادی به دست آورده اند.
تصویر: http://hamyareweb.co/wp-content/uploads/mizbanfa-affiliate.jpg?x87563
نمونه ای دیگر سایت های آپلود فایل یا کوتاه کننده لینک هستند. سایت هایی مثل Opizo و UploadBoy هم به واسطه معرفی توسط افراد دیگر شناخته شده اند. هر کدام از آن ها به غول هایی در حوزه کاری خود تبدیل شده اند.
نمونه دیگر را می توانیم در اسنپ و تپسی و الوپیک ببینیم. با کدی که این 3 اپلیکیشن معروف در زمینه درخواست تاکسی و پیک موتوری آنلاین در محل به شما می دهند می توانید کسب درآمد کنید. هم شما اعتبار رایگان برای سفرهاتون دریافت می کنید و هم افرادی با این سرویس های خدماتی آشنا شده اند.
تصویر: http://hamyareweb.co/wp-content/uploads/alopeyk-affiliate.jpg?x87563
هم اکنون استارتاپ های معروف زیادی از این استراتژی برای بیشتر دیده شدن استفاده می کنند.
نمونه ای دیگر از همکاری در فروش را می توانیم در سایت ایوند ببینیم. در صفحه هر رویدادی که بروید قسمتی به نام “اعتبار رایگان” وجود دارد. در این قسمت ایوند از شما می خواهد تا :
لینک زیر را برای دوستانتان ارسال کنید تا ۴% خرید شان را برای ثبت‌نام در این رویداد هدیه بگیرند و شما نیز با هر بار خرید دوستانتان ۶% خرید شان از ایوند هدیه بگیرید.
تصویر: http://hamyareweb.co/wp-content/uploads/evand-affiliate.jpg?x87563
این هم نمونه ای جالب از سیستم همکاری در فروش است که در سایت ایوند به تازگی دیده می شود.
نمونه دیگر می توان به سایت میلرلایت اشاره کرد که در زمینه ارائه سرویس ایمیل مارکتینگ فعالیت می کند. میلرلایت به ازای هر کاربری که سطح کاربریش را ارتقاء بدهد و توسط شما معرفی شده باشد 20 دلار به شما اهدا می کند.
تصویر: http://hamyareweb.co/wp-content/uploads/mailerlite-affiliate.jpg?x87563
نمونه ای دیگر می توان به سایت های پیش بینی فوتبال اشاره کرد که امروزه توسط افراد سرشناس اینستاگرامی به هواداران خود معرفی می شوند. اگر توجه کرده باشید بسیاری از افراد معروف در اینستاگرام از طریق لینکی که بیو خود گذاشته اند قصد دارند در سود حاصل شریک شوند. که البته این نمونه سایت ها غیر قانونی هستند و مجوز فعالیت ندارند.
تصویر: http://hamyareweb.co/wp-content/uploads/influencer-affiliate.jpg?x87563
همانطور که اشاره کردم برخی از استارت آپ ها هم از همکاری با یکدیگر برای گسترش کسب و کار خود استفاده می کنند. حتما ایمیل هایی را دریافت کرده اید که از طرف استارتاپ معروفی ارسال شده است و در آن استارتاپ دیگری معرفی شده است. به عنوان مثال استارتاپ نوار محصولات سایت فرانش را در خبرنامه ایمیلی اش به کاربرانش معرفی کرده است و همچنین فرانش هم محصولات نوار را با تخفیف 30 درصدی به اعضایش معرفی کرده است.
نمونه ای از همکاری های فرانش با دیگر استارتاپ ها :
تصویر: http://hamyareweb.co/wp-content/uploads/faranesh-affiliate.jpg?x87563
به این همکاری ها هم می توان همکاری در فروش گفت البته از نوع سومی که عرض کردم. در این روش معمولا کسب و کارها با مذاکره و اعتماد به یکدیگر به توافق می رسند تا همکاری هایی را با هم انجام دهند.
پس همانطور که متوجه شدید همکاری در فروش مدل های مختلفی دارد و فقط محدود به فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی نمی شود.
یکشنبه 14 مرداد 1397 - 10:57
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
1 کاربر از moha به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : church ,
church
آفلاین



ارسال‌ها: 1
عضویت: 1 /2 /1398
تشکر کرده: 1
همکاری در فروش یا بازاریابی واسطه ای چیست؟
RE : 1
شرکت ها باید به دقت اهداف خاصی راکه مایل اند کارکنان فروش به آن دست یابند تعریف و تعیین کنند. بر اساس یک ایده قدیمی، وظیفه کارکنان فروش “فروش، فروش و فروش” است. فروشندگان از سهمیه های فروش معینی برخوردار بودند و فروشنده خوب هم کسی بود که سهمیه تعیین شده خودرا به فروش رساند یا این که از سهمیه فراتر رود.
بعد ها این ایده به وجود آمد که نمایندگان فروش باید از قابلیت حل و فصل مشکل مشتری برخوردار باشند و آن ها باید مشکل مشتری ار تشخیص دهند و برای مرتفع کردن آن یک راه حل ارائه کنند. این اواخر،بعضی از صنایع روی این نکته اصرار می ورزند که کارکنان فروش نخست به فروش یک کالای خاص یا حل مشکل خاصی اقدام نمی کنند، بلکه آن ها می خواهند شرکت خود را به گونه ایبا شرکت مشتری متصل کرده و ربط دهند که گویی در “سودآوری شریک هم هستند.”
منبع: مدیر فروش
فروشندگان یا کارکنان فروش صرف نظر از محتوای کلام فروش و فروشندگی، اجرای یک یا چند وظیفه از وظایف زیر را نیز بر عهده دارند:
مشتری یابی: نمایندگان فروش بهدنبال مشتریان احتمالی می روند.
هدف گیری: نمایندگان فروش تصمیم میگیرند چگونه وقت خود را بین مشتریان احتمالی یا مشتریان فعلی تسهیم نمایند.
اطلاع رسانی: نمایندگان فروش به طرز ماهرانه ای درباره محصولات و خدمات تولیدی شرکت اطلاعات ارائه می کنند.
فروشندگی: نمایندگان فروش از هنرفروشندگی یعنی؛ سرزدن، ارائه محصول، پاسخ به انتقادات و انعقاد قرارداد فروش اطلاعدارند.
ارائه خدمات: نمایندگان فروش خدمات بسیار متنوع و مختلفی به مشتریان عرضه می دارند. این خدمات شامل مشاوره درباره مشکلات مشتریان، ارائه خدمات فنی، ترتیبات مالی و تسریع در امر تحویل است.
جمع آوری اطلاعات: نمایندگان فروشبا انجام تحقیقات بازار و اخبار و اطلاع رسانی گزارش های لازم در این زمینه رافراهم می کنند.
اختصاص بهینه: نمایندگان فروش درزمان کمبود کالا در مورد اختصاص کالایی که با کمبود مواجه است بین مشتریان تصمیم گیری می کنند.
یکشنبه 01 اردیبهشت 1398 - 22:51
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط روزیکس ساخته و توسط نگین دات این تغییرات اساسی ایجاد شد !
آپلود عکس